آريوبرزن
راهنماي خريد لوازم خانگي | نظرات درباره لوازم خانگي | معرفي فروشگاه هاي برتر لوازم خانگي | بررسي فروشگاه هاي فرش | بررسي فروشگاه هاي كالاي دندانپزشكي

سایت بهترین ابزار


۱۰ نكته براي افزودن سبك مدرن به دكوراسيون خانه هاي قديمي

  • حفاظ پنجره ها
  • مقررات طراحي داخلي در ايالات متحده
  • سبك مينيمال
  • آشپزخانه زيباي بهاره رهنما + عكس
  • كمك گرفتن از تركيب رنگ سفيد و چوب
  • نورپردازي مخفي زير كابينتهاي بالايي را فراموش نكنيد

kitchen decorationبافت در دكوراسيون به چه دكوراسيون راهرو ورودي معناست؟ سادهترين تعريف براي بافت اين است كه شما بتوانيد لمسهاي متفاوتي را در يك فضا تجربه كنيد؛ مثلا همنشيني چوب و فلز دركنار چرم و پشم با ظرافت گياهان و حس طبيعي حصير و … پس استفاده از بافتهاي مختلف در دكوراسيون داخلي يك بايد محسوب ميشود. حتي طراحيهاي لايهلايه طرفداران خاص خودشان را دارد. رعايت تناسبات فضايي! يعني چه؟ قبلا هم به آن اشارهاي كرديم، يعني باتوجه به تناسبات فضا، وسيله بچينيد. 3. قبلا گفتيم كه چيدمان مبلمان شخصيت هر فضا را تعيين ميكنند، پس اينكه همه چيز را به ديوار تكيه دهيم و مبلها را اصطلاحا اتوبوسي بچينيم اصلا جلوه جالبي ندارد. ترتيب مراحل اجراي دكوراسيون را تا حد ممكن رعايت كنيد. براي مثال اگر بودجه را تقسيمبندي نكنيد احتمالا اواخر پروژه با مشكلات بزرگي روبهرو شويد يا اگر اول خريدهايتان را انجام بدهيد و بعد به دكور كردن فضا مثل رنگ و … بپردازيد، با محدوديت روبهرو ميشويد. 4. سعي كنيد كيفيت هميشه بر كميت ارجح باشد، چون ماندگاري موضوع مهمي است و اگر شما كلي وسيله ارزان و بيكيفيت داشته باشيد، جلوه جالبي ندارد اما ميشود با تعداد كمتري وسيله باكيفيت به دكوراسيون بهتري رسيد.

kitchen decorationچيدمان داخلي درست و حسابشده به ما كمك ميكند بهترين استفاده را از فضاي محدود و كوچكمان بكنيم. شايد در وهله اول تصميم بگيريد در دكوراسيون سوئيت كوچك كل فضا را به چشم يك اتاق بزرگ ببينيد و نخواهيد فضاهاي مختلف را در آن تفكيك كنيد. اين در حالي است كه تجربه ديگران ثابت كرده است تفكيك فضا به هرجومرج كمتر و آرامش بيشتر ختم ميشود. يكي از بهترين روشها براي استفاده از فضا و چيدمان خانه كوچك به كار بردن درهاي آكاردئوني است. اين درها به شما كمك ميكنند فضاهاي مختلف را از هم جدا كنيد. زماني كه يك در آكاردئوني كاملا بسته باشد، شبيه يك ديوار عمل ميكند. در دكوراسيون سوئيت كوچك ميتوانيد فضاي خصوصي و اتاق خواب خود را در يك كابين مكعبي شكل جاسازي كنيد كه زير آن چرخ دارد. در اين حالت دست شما براي تغيير دكوراسيون سوئيت كوچك باز است. اين مدل از تختها از همان ابتدا براي چيدمان خانه كوچك طراحي شدهاند و به بزرگ نشان دادن خانه هم كمك ميكنند.

دكوراسيون خانه

براساس معني مندرج در لغت نامه آكسفورد، دكوراسيون داخلي عبارت است از: هماهنگ سازي طراحي شده براي به جلوه درآوردن رنگها، اثاثيه و ساير اشياء در يك اتاق يا ساختمان به صورت هنرمندانه. با اين حساب همه ما هنگامي كه خانه خود را تزئين و درباره بهترين چيدمان مبلمان منزلمان فكر مي كنيم، نقش يك دكوراتور داخلي را بر عهده مي گيريم. با اين همه، دكوراسيون داخلي همانند ساير هنرها، داراي سبك و ريزهكاريهاي متفاوتي است كه براساس سليقه ها و نيازهاي دوران، دستخوش تغيير ميشوند. دكوراسيون داخلي مانند هنرهاي ديگر، داراي سبك و سياق و اصولي است كه براساس سليقهها و نيازهاي هر دوره، دستخوش تغيير مي شوند. دكوراسيون داخلي مربوط است به هنر و علم ايجاد يك فضاي داخلي كه براي كاربرانش به لحاظ زيبايي شناختي خوشايند و به لحاظ كاربري مفيد است. دكوراسيون داخلي از سبك ها و گرايش هاي متنوعي پيروي مي كند و آن ها را با هم به ارمغان مي آورد تا سبك شخصي كاربر را بيان كند.

kitchen decorationبراي تبديل فضاي داخلي دكوراسيون منزل خود به سبك مدرن مي توانيد از يك تك رنگ جذاب، به خصوص براي پوشش ديوارها، سقف و ساير وسايل استفاده كنيد. منظور از طراحي داخلي چيست؟ از جمله موارد مهم در زمينه بازسازي ساختمان يا ساختن يك بنا طراحي داخلي آن است. منظور از طراحي دكوراسيون داخلي چيست؟ معماري داخلي در واقع طراحي يك فضا است كه با استفاده از مرزهاي ساختمان ايجاد شده و حتي طراحي اولين نقشه براي استفاده در طراحي يا تغيير دادن يك طرح يا تجديد نظر در طرح بر عهده معماري داخلي است. با توجه به اهميت معماري داخلي اخيراً آن را جزئي از معماري پايدار ميدانند كه براي نگهداري منابع و بازيافت و طراحي كاربردي مورد استفاده قرار ميگيرد. معماري داخلي در واقع هنر و علم طراحي و ساختن قسمت هاي مختلف داخل ساختمان مي باشد و با طراحي كل ساختمان در ارتباط است. ساده ترين تعريفي كه ميتوان براي معماري داخلي ارائه كرد، اين است كه هنر معماري به معني طراحي ساختمان ها و فضاي بين آنها مي باشد.

از آنجايي كه عرض خانه كم است، بهتر است مبلمان L را انتخاب نماييد. پذيرايي بزرگ با فضاي باز : در برخي مواقع متراژ بالا نيز دردسرهايي براي دكوراسيون دارد. به خصوص اگر پلان خانه به صورت باز طراحي شده باشد. براي خانه هاي با متراژ بالا بهتر است ابعاد مبلمان اندكي بزرگتر انتخاب شود تا تناسب در محيط برقرار گردد. همچنين توصيه مي شود مبلمان و حتي فرش را با فاصله از ديوارها قرار دهيد. پذيرايي با 5 ديوار : تمامي فضاهاي خانه داراي 4 ديوار هستند، اما در برخي مواقع پذيرايي يك پرتي و يا ديوار زاويه دار نيز اضافه دارد. اين امر باعث مي شود تا فضاي خانه بجاي 4 ديوار ، 5 ديوار داشته باشد. پيشنهاد مي شود از قرار دادن مبلمان در اين قسمت پرهيز كنيد، زيرا تمركز چيدمان بايد بر قسمت هاي اصلي خانه باشد. بنابراين بهتر است از قسمت پرتي و يا ديوار پنجم براي قرار دادن يك كنسول يا استند گياهان استفاده نماييد.

ميز ناهارخوري ها دو دسته مي باشند. دسته اول براي قرار دادن در آشپزخانه مناسب مي باشند و دسته دوم به همراه مبلمان به فروش مي روند. ميز ناهاخوري هايي كه با مبل ها ست مي باشند، در محيط نشيمن منزل زيبا تر به نظر مي رسند. بدين گونه كه با رعايت فاصله اي در كنار ديوار يا كنار آشپزخانه قرار گيرند. پس از اينكه مكان مناسب ميز ناهارخوري را يافتيد، زمان تزئين آن فرا مي رسد. براي تزئين ابتدا بهتر است كه نسبت به تهيه روميزي اقدام كنيد. پارچه روميزي را متناسب با سبك دكوراسيون داخلي انتخاب نماييد. بدين صورت كه اگر دكوراسيون از نوع سلطنتي است، پارچه هايي با طرح هاي مجلسي و با زرق و برق انتخاب نموده و ميز را با آن تزئين كنيد. همچنين اگر دكوراسيون منزلتان از نوع مدرن است، پارچه هاي تك رنگ و بدون طرح بندي، زيبايي ميز را چند برابر مي كند. افرادي كه منازلي با فضاي نشيمن مستطيل شكل دارند، معمولا هنگام چيدمان مبلمان خود با مشكل مواجه مي شوند.

kitchen decorationبا يك چيدمان مناسب مي توان فضايي دلنشين را در پذيرايي مربع شكل فراهم آورد. انتخاب مبلمان و نحوه چيدن آن ها از اهميت بالايي برخوردار است. در ادامه چندين پيشنهاد را براي دكوراسيون داخلي پذيرايي مربع شكل بيان خواهيم نمود. 1- مبلمان L : يك طرف اين مبلمان ديوار را مي پوشاند و مي توانيد از يك فرش كوچك و ميز وسط نسبتاً كوچك نيز بهره ببريد. اشياء دكوري عمودي براي فضاهاي مربع شكل مناسب است. 2- ادغام محيط پذيرايي و آشپزخانه : جزيره وسط بصورتي نامحسوس به جداسازي اين دو فضا كمك مي كند. 3- بهره گيري از مبلمان تك : قرارگيري دو مبل تك در مقابل مبل 2 يا 3 نفره نيز ايده خوبي براي پذيرايي مربعي است. 4- مبلمان و ميزهاي مربع شكل : در سبك مدرن استفاده از خطوط صاف رايج مي باشد. بنابراين مي توانيد از مبلمان و ميز مربع شكل با خطوط صاف بهره ببريد. در نهايت مي توان گفت فضاي مربع شكل همخواني كاملي با چيدمان به سبك مدرن دارد.

چگونه دكوراسيون خانه خود را در چهار روز شگفت‌انگيز كنيد

kitchen decorationرنگ سفيد كه يكي از رنگ هاي محبوب و پركاربرد در تمامي زمينه ها از جمله دكوراسيون مي باشد؛ سهم بالايي را در ديزاين بخش هاي منزل از جمله اتاق خواب، اتاق پذيرايي، آشپزخانه و … شايد از نظر بسياري از شما عزيزان به كارگيري رنگ سفيد در ديزاين منزل زياد جالب و مورد توجه نباشد و علت آن را خستگي و يكنواختي حاصل از كاربرد آن عنوان نماييد، بايد بگوييم كه رنگ سفيد يكي از رنگ هاي خنثي در تقسيم بندي رنگ هاي محسوب مي شود كه نماد پاكي بوده و اين حس را همراه با شيك بودن به راحتي مي تواند به فضا منتقل نموده و در نهايت آن را به فرد القا كند, البته به كارگيري و ادغام ديگر رنگ هاي سرد و گرم و همچنين خنثي مانند سياه، آبي، طلايي، صورتي، خاكستري و سبز همراه سفيد جذابيت فوق العاده اي را همراه با انرژي و آرامش در خانه به تصوير بكشد.

  • اشيائي كه بايد به ديوار ها ثابت شوند
  • استفاده از رنگهاي پر رنگ
  • آموزش و مشاوره مالي
  • پوشش ديوار
  • سبزيكاري در باغچه حياط را فراموش نكنيد

kitchen decorationكوئيك سازه در اين مقاله روي دكوراسيون داخلي منزل تمركز دارد و قصد دارد كه نكات مهم و جذاب مربوط به اين موضوع را معرفي كند. ابتدا شايد به نظر برسد دكوراسيون داخل منزل، كاري ساده و سليقه اي باشد. اما اين باور تقريبا درست نيست و اين موضوع داراي نكاتي است كه بدون شك با رعايت كردن و دانستن آنها مي توان علاوه بر زيباسازي منزل، فضاي بهينه و كاربرديتري را براي خود و سايرين ايجاد كرد. در اين مقاله فاكتورهاي بسيار مهمي را مورد بحث قرار مي دهيم كه كاملا ساده و كم هزينه هستند اما سبب جلوه بخشيدن به منزل خواهند شد. بدون شك در آخر با رعايت اين نكات شاهد تغييرات شگرف و چشمگيري در گرم و دلپذير كردن فضاي خانه خود خواهيم شد. دكوراسيون (Decoration) در لغت فارسي به معناي چيدن، آراستن و مرتب كردن است. تعريف دكوراسيون داخلي در واقع به طرز چيدن و انتخاب مناسب اسباب و وسايل داخلي خانه، اتاقها، آشپزخانه، اتاق پذيرايي، حمام و دستشويي مربوط ميشود.

قطعات حياتي دكوراسيون خانه

هنگامي كه شما اين مقاله را دوست داشتيد، مايل به اطلاعات بيشتري در رابطه با طراحي راهرو ورودي آپارتمان وب سايت خود باشيد.



ارسال توسط سورنا
نظرات (0)
[ ]