آريوبرزن
راهنماي خريد لوازم خانگي | نظرات درباره لوازم خانگي | معرفي فروشگاه هاي برتر لوازم خانگي | بررسي فروشگاه هاي فرش | بررسي فروشگاه هاي كالاي دندانپزشكي

سایت بهترین ابزار


  • بهداشت دهان
  • كشمش ضد باكتريهاي دهان و دندان
  • آدرس ايميل
  • آموزش بهداشت دهان و دندان به بيمار
  • International Congress of Oral Implantologists: “Understanding Dental Implants.”

در واقع اين متهي برقي در حاليكه آب را به دهان شما پرتاب ميكند، با سرعت 250000 دور در دقيقه ميچرخد. اگر دريل پرتاب آب را مديريت نكند، آب تا حدي داغ ميشود كه ممكن است به دندان شما آسيب بزند. سرنگ دندانپزشكي وسيلهاي است كه بيحسي را به لثههاي شما منتقل ميكند. طول اين نوع از سرنگها نسبت يه سرنگهاي ديگر بلندتر است تا دندانپزشك راحتتر بتواند مادهي بي حسي را به نقطهي صحيح تزريق كند. اگر وارد دندانپزشكي شديد و از ظاهر اين سرنگها وحشت داشتيد بهتر است به آنها نگاه نكنيد و تنها اجازه دهيد دندانپزشك آن را به طرز صحيحي وارد لثه شما كند. بسياري از دندانپزشكان قبل از ايران دنتال و مشكلات دندان تزريق مادهي بي حسي، از بي حسي موضعي كمك ميگيرند تا بيمار آمادهي درمان شود. تا اينجا در مورد بخشي از وسايل مورد نياز يك دندانپزشك صحبت كرديم. اما در طي تمام اين مراحل بايد به ياد داشته باشيد كه قيمت تجهيزات دندانپزشكي بسيار اهميت تمام نكات مهم را به هنگام خريد آنها بايد در نظر بگيريد.

  1. Alió-Sanz, J. Medicina Oral Patologia Oral y Cirugia Bucal, Sept. 1, 2012
  2. ترميم پوسيدگي در دندان هاي شيري
  3. نحوه استفاده از دهانشويه ها
  4. برگ سبز (اسفناج، كلم بروكلي، كلم)
  5. پلاستيك اينسترومنت مسطح با نوك تفلون
  6. آجيل براي مبارزه با پوسيدگي دندان
  7. آدرس و كدپستي دقيق

عشق درمان همه دردها به جز دندان درد است برادر عزيز اي برتر از عشق روزت مبارك. دندانپزشك محترم، اي كابوس كودكيهاي من و دوست فعليام،برادر نازنيم روزت مبارك. زندگي بهتر با يك لبخند زيبا آغاز ميشود چون همه سزاوار لبخند هستند. مراقبت شما از لبخند زيباي ديگران در حرفه دندانپزشكي براي افرادي كه دوست دارند لبخند بزنند، قابل ستايش است. از شما سپاسگزارم به خاطر لذت بردن از زيبايي يك لبخند سالم و براي يك عمر لبخند كه هديه دستان توانمند شما به انسانهاست. برادر عزيزم ممنون كه لبخند را بر لبهايم برگرداندي و درد را برطرف كردي،روز دندانپزشك مبارك. دندانپزشكي يك هنر است و دندانپزشكان هنرمنداني توانا برادرم روز دندانپزشك بر تو مبارك. هر دندان در دهان در سنين پيري ميتواند ارزشمندتر از يك الماس باشد. برادرم روز دندانپزشك مبارك. دندانپزشك مهمترين و با ارزش ترين پزشكان هستند و بايد قدردان زحمات شان باشيم.دوست عزيزم روزت مبارك. دندانپزشكان مهربان ترين و در عين حال بي باك ترين انسان ها هستند.

دندان و دندانپزشكي كاربرد آنها

انواع ويتامين ب۱۲ در نان جو وجود دارد كه باعث مي شود موهاي سر سفيد نشوند. خرما براي مادران شيرده بسيار مفيد است و باعث افزايش شير و صبور شدن فرزند مي گردد. آبگوشت حكيمانه ترين غذاي ايراني است. خوردن آب يخ و آب بين غذا اصلي ترين عامل در بروز مشكلات كبدي از جمله كبد چرب است. قارچ بسيار سرد است و استمرارش بدن را سرد مي كند. ملاك تشخيص چاقي اندازه گيري مچ دست است كه اگر مچ كوچك بود و تن چاق بود شخص اضافه وزن دارد كه بايد ناهار را از وعده هاي غذايي اش حذف كند. آواز خواندن سوداي مغز را از بين مي برد. تمايل به بوهاي بد مانند بوي بنزين و گازوئيل و … هر چه قدر رطوبت معده بيشتر باشد اشتها بيشتر مي شود. بهترين زمان مصرف دارو اول شب و سپس صبح است. چاي سبز ، سير ، قهوه سبز و كرفس در لاغري و كاهش وزن تاثير زيادي دارد . درمانهاي دندانپزشكي و جراحيهاي دهان در زنان باردار بر پايۀ شعار «پيشگيري بهتر از درمان است»، ميباشد. ارجع است كه خانمها قبل از تصميمگيري براي بارداري، اقدام به معاينۀ دندانپزشكي نمايند. در اين بررسي دندانپزشكي، هرگونه دندان پوسيده، درمان ناقص ريشه، عفونتهاي ريشۀ دندان، دندانهاي نهفته و زخمهاي دهاني و … بررسي و درمان ميشود. تغييرات هورموني در طول بارداري در بدن خانمها ميتواند باعث التهاب و ورم لثهها شود. در صورت عدم درمان مناسب، اين مشكل ميتواند باعث ابتلا به بيماريهاي لثه، عفونت شديد لثه و آبسۀ لثه شود. عوامل هورموني و رواني ميتوانند باعث ايجاد تغيير در رژيم غذايي فرد در طول بارداري شوند. در واقع بسياري از خانمها مصرف شكر را در رژيم غذايي خود افزايش ميدهند و اين ميتواند پوسيدگي دندان را افزايش دهد. افزايش حالت تهوع و ويار در طول دوره بارداري ميتواند باعث التهاب لثهها به خاطر قرارگيري آنها در معرض اسيد معده و از بين رفتن مواد معدني ميناي دندان ميشود. مينا: تاج هر دندان با مينا پوشيده ميشود. مينا سختترين ماده در تمام بدن است كه حتي از استخوان نيز محكمتر است. مينا وظيفه حفاظت از عاج را به عهده دارد. مينا تنها بافتي است كه هيچ سلول زندهاي در آن وجود ندارد و چون زنده نيست، نميتواند پس از پوسيدگي يا آسيب ديدگي خود را ترميم كند. لثه: لثه بافت صورتي رنگ نرمي است كه از استخوان فضا نگهدار دندان چيست؟ (لثوي) فك و ريشههاي دندان محافظت ميكند و گردن (طوق) هر دندان را ميپوشاند. عاج: عاج بخش اصلي هر دندان را تشكيل ميدهد و تقريباً در تمام طول دندان وجود دارد. عاج حساس است و در قسمت تاج با مينا و در قسمت ريشه با سمنتوم محافظت ميشود. اتاق پالپ: اتاق پالپ داخليترين بخش دندان است كه زير عاج قرار دارد و از تاج تا نوك ريشه كشيده شده است. اتاق پالپ مغز (پالپ) دندان را دربرميگيرد كه از بافت نرم تشكيل شده است. سمنتوم: سمنتوم لايهي بافتي سختي است كه ريشه دندان را ميپوشاند.

وسيله اي است كه به وسيله آن ميزان اشعه جذبي توسط بيمار را مشخص مي كند . براي برداشتن بافت دندان جهت عمل هاي ترميمي و ساير موارد همچون آماده كردن دندان براي پروتز ثابت و غيره از توربين دندانپزشكي استفاده مي شود . از اين وسيله نيز همچون توربين دندانپزشكي براي برداشتن قسمت هاي پوسيده دندان و پاليش كردن و … همراه با فرز هاي مستقيم بلند به هندپيس متصل مي شود. از اين وسيله براي پاك سازي و شكل دادن به كانال ريشه به وسيله فايل روتاري استفاده مي شود. از اين وسيله به همراه دريل براي جايگذاري ايمپلنت و همچنين به همراه فرز هاي دندانپزشكي در جراحي فك و صورت استفاده مي شود. از اين ابزار كه داراي انواع مختلفي هستند به منظور برش دادن و پاليش كردن و تراشيدن و… انواع ديسك هاي پرداخت و اتمام را به منظور استفاده به ماندرل متصل مي كنند. به منظور شكل دادن و براق شدن و ترميم دندان از اين ابزار استفاده مي شود . اولين قدم براي فراهم آوردن ايمنترين و راحتترين درمان دندانپزشكي كودك تحت بيهوشي عمومي، مراجعه به يك دندانپزشك متخصص كودكان و هماهنگي با وي براي انجام درمان در يك بيمارستان مجهز است. بعد از هماهنگي دندانپزشك متخصص كودك شما و گروه بيهوشي و بيمارستان برنامه دندانپزشكي كودك تحت بيهوشي چيده ميشود. در روز عمل متخصص بيهوشي در ابتدا به كودك مقداري داروهاي خوراكي ميدهد كه كمك ميكند كه كودك كمي آرام و خواب آلوده شود. بعد از آن، فرايند تزريق ماده بيهوشي شروع ميشود و به مقدار لازم دارو بيهوشي به كودك داده ميشود تا وي به طور كامل به خواب فرو رود. در طي بيهوشي، كودك هوشياري خود را از دست ميدهد و وقايع حين جراحي و درمان را به خاطر نميآورد. همچنين درد را احساس نميكند. گويي كودك در يك خواب عميق فرو رفته است و هيچ حركتي نخواهد داشت. در اين شرايط درمانگر ميتواند درمانهاي لازم را به سادگي و با آرامش انجام دهد. سن مناسب ارتودنسي كاموفلاژ همچنين در تمام مراحل درمان متخصص بيهوشي علائم حياتي و تنفس كودك را نظارت ميكند.

  • شناسنامه ، كارت ملي به همراه كپي از تمام مدارك
  • حالا مي توانيد دست ها را با آب گرم آبكشي كنيد
  • جلوگيري از لزوم هزينه پزشكي بالا
  • بررسي پوسيدگي و احتمال آن در كودكان و نوزادان

لذا تا حد امكان بايد جنين را طي اين مدت از هر خطري دور نگه داشت. اگر در سه ماهه سوم بارداي هم كار دندانپزشكي ضروري نداريد، آن را بعد از زايمان انجام دهيد. اين كار از خطر زايمان زودرس و دراز كشيدن مادر به پشت روي صندلي براي مدت زمان طولاني جلوگيري مي كند. انجمن دندانپزشكي آمريكا توصيه مي كند زنان باردار بايستي يك برنامه غذايي متعادل داشته باشند، دندان هاي خود را دو بار در روز مسواك بزنند و بعد از غذا نخ دندان بكشند تا از بروز مشكلات دنداني جلوگيري كنند. در طي بارداري براي معاينات ساليانه دندان ها و تميز كردن دندان ها جهت جلوگيري از مشكلات دنداني، نزد دندانپزشك برويد آيا دندان لق سفت ميشود؟ به دندانپزشك خود بگوييد كه باردار هستيد. كارهاي غير ضروري دندانپزشكي خود را در سه ماهه دوم بارداري و يا بعد از زايمان انجام دهيد. اعمال زيبايي دندان را بعد از زايمان انجام دهيد. موقع نشستن روي صندلي دندانپزشكي، براي حفظ جريان خون سالم، پاهاي خود را روي هم نيندازيد.



ارسال توسط سورنا
نظرات (0)
[ ]